Diákhitel

Milyen diákhitel igényelhető?

Hogy tudok Diákhitelt igényelni?

  • Diákhitel Direkt fiók a kommunikációs csatorna a diákhiteles ügyinézéshez: www.diakhiteldirekt.hu
    • Regisztráció, igénylés (Ügyfélkapu), kamat, rendelet, … és minden információ elérhető a 
      • folyósítással, törlesztéssel és a szerződéssel kapcsolatban
      • és ellenőrizhető az adatok helyessége is
  • Hallgatói hiteligénylés a Hallgatói WEB-en/Neptunban 
    • Ügyintézés/Diákhitel igénylés” menüponton 
    • (kinyomtatott igénylés leadása az EHÖK-ben, Egyetem tér 1. Kossuth II.Koll. Bajusz Bernadettnél)
  • Félévente a HAK a kiírt önköltséget a DHK listája alapján a Neptunba, az ETNYI a FIR-ben visszaigazolja az utaláshoz
    • melyet a hallgatónak nem kell félévente kérni (folyamatosan utalják amíg nem szünetelteti)
    • de a max. összeget -szükség esetén- be kell állítani
    • de egyéb tartozás/részlet esetén nem utalják
    • majd a DE Pénzügyi Osztály az összeg beérkezésekor az SAP-Neptun egyeztetéssel regisztrálja Teljesített-é a Neptunban  
  • Kamatfeltételek – félévente külön hírdetmény szerint - 
  • Visszafizetési információk – https://diakhitel.hu/ 

Mikor utalják a szabad felhasználású diákhitel-1-et a hallgatók számlaszámára?

A FIR-ből szeptember/február 1-től automatikusan érkeznek a hallgatók őszi/tavaszi féléves státuszai. A hitelek folyósítását a Diákhitel Központ -várhatóan- szeptember/február második/harmadik hetétől megkezdi. A beérkező hiteligénylések számára, hetente -általában- kedden és csütörtökön indul folyósítás, mely szerdán és pénteken érkezik az ügyfelek/hallgatók számlájára.

Mikor utalják a kötött felhasználású diákhitel-2-őt az egyetem számlaszámára a hallgató megbizásából?

A FIR-ből a státuszok szintén automatikusan érkeznek. A fizetendő önköltségi díjjal kapcsolatos adatok a Diákhitel Központ  által  küldött önköltségi xml köteg feldolgozása és a FIR-be feladása után érkezik meg a hozzánk. 
Az első önköltségi xml köteg érkezése az egyetemre -várhatóan- szeptember/február utolsó hetében- történik a Diákhitel Direkt rendszeren keresztül. 
Ezután hétfőnként érkezik újabb köteg. Az önköltségi kötegbe azon hallgatók kerülnek be, akik jogosult státuszban vannak (van jogosultsági idejük, nem kértek folyósítás szüneteltetést) és az alábbi feltételek valamelyike fennáll:

  • az első önköltségi köteg kiküldését követően jelenti be az intézmény, illetve képzésváltását 
  • a hallgató folyósítást követően kér hitelösszeg módosítást
  • a hallgató félév közben kéri a folyósítás újraindítását 

Az önköltségi díjak hallgató részére esedékes intézményi kiírásakor az önköltségi xml kötegek feldolgozásra, visszaigazolásra kerülnek az aznapi számlagenerálás előtt. A státusz és finanszírozási adatok automatikusan megjelennek a DHK rendszerében, azt követően, hogy megtörtént ezek FIR-be való feladása. 

Ezt követően minden héten csütörtökön indít a DHK folyósítást (pénteki számlára érkezéssel), hogy a feldolgozott kötegek következtében FIR-ből megérkezett önköltségi díjak összegét minél hamarabb kiegyenlítésre kerüljenek az intézményben a hallgatók részére.
 

Mi a teendő az önköltségi díj változása esetén a diákhitel-2 igényeléssel?

Ha a félévben a már korábban visszaigazolt önköltségi díja a hallgatónak emelkedik, illetve újabb tétel kerül kiírásra, annak tényét  a hallgatónak e-mailben kell jelezni a Diákhitel Központnak és a HAK-nak (hak@unideb.hu).

Ha a folyósítás után kap a hallgató önköltségi díj csökkentést, kedvezményt, akkor a többlet utalás összegét a DHK bankszámlaszámra az egyetem utalja vissza, megjelölve a hallgató szerződésszámát és nevét.

Hasznos kérdések és válaszok a diákhitellel kapcsolatban?

Legutóbbi frissítés: 2024. 01. 25. 09:36