Diákigazolvány igénylés

Felsőoktatási diákigazolvány rendelés:

1.   FOTÓ és aláírás rögzítése Okmányirodában - NEK adatlapon (minta)

Ügyintézés, időpontfoglalás https://ugyintezes.magyarorszag.hu/okmanyiroda

 2.  MEGRENDELÉS Neptunbanhttps://neptun.unideb.hu/

Neptun: Belépés, majd az állandó vagy tartózkodási címet kell ellenőrizni (ha az Okmányirodában regisztrált és a Neptunban rögzített címe nem egyezik, akkor a Neptunban azonnal javíthat: Saját adatok / Személyes adatok / Adatmódosítás menüpontban).

Majd: Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés/Új felvétel, menüpontokat követve válassza ki az igénylés típusát (első igénylés, adatváltozás, elvesztés, vagy téves adatrögzítés), és az állandó vagy tartózkodási címét. Írja be az Okmányirodában kapott NEK azonosítót (kötőjelek nélkül).

FONTOS: hogy az alábbi adatok a Neptunban megegyezzenek a személyi igazolványon (NEK adatlapon) és a lakcím kártyán szereplő adatokkal:

  • Név (ha 3 vagy több neve van, mind szerepeljen: Ukrán vagy román hallgatóknál az a név szerepeljen a Neptunban - amíg a diákigazolvány legyártásra kerül -, ami az Okmányirodában kért NEK adatlapon is szerepel.)
  • Születési név (ahogy a személyi igazolványban szerepel)
  • Édesanyja neve (ha 3 vagy több neve van, mind szerepeljen)
  • Születési hely
  • Születési ország
  • Állandó lakcím
  • Tartózkodási cím (csak akkor szerepeljen a Neptunban, ha a lakcímkártyán is szerepel)

Ha van különbség, küldje meg a NEK adatlap fotóját, jelezve a Neptuban módosítandó adatot a hak@unideb.hu címre.

3.   A diákigazolvány ingyenes.

4. Megrendelését beiratkozás után - aktív státusz esetén - az egyetem elektronikusan továbbítja, majd a megrendelés visszaigazolásáról a HAK e-mail-t küld. Ezt követően – ha szükséges -  ideiglenes diákigazolás kérhető (hak@unideb.hu emailen, de postázásra – posta kb 5 munkanap, és az emailen küldött másolatot nem fogadják el -, vagy átvehető személyesen az Ügyfélirodában. /FIR átállás/szünet esetén már a Neptunban diákigazolvány megrendelés után azonnal kérhető ideiglenes igazolás az utazási támogatáshoz./

A https://neptun.unideb.hu  -n az igénylés nyomon követhető (hogy milyen státuszban van a rendelése).

5.   Legyártott diákigazolványokat központilag postázzák (Bp-ről) az egyetemre. Az átvételről a HAK Neptunban és emailben értesítést küld.

6.   Diákigazolványok félévente matricával a HAK –ban (Db. Egyetem tér 1.Kossuth II. Kollégium / Db. Böszörményi u.138. Kollégium / Db. Kassai u.26./ GYGYK HAK - Hajdúböszörmény, Désány I.u.1-9. / SzC HAK Iroda - Szolnok, Tiszaliget sétány 14. / ETK TO - Nyíregyháza, Sóstói út 2 / ) érvényesíthető.

7.   Hallgatói nyári gyakorlat esetén a külső helyszínen váltandó helyi utazási bérlethez nem elegendő a TO által kiállított, a külső gyakorlat helyét, idejét rögzítő igazolás, hanem az érvényes diákigazolvány mellett az Oktatási Hivatal, Diákigazolvány Igénylés honlapon a "Diákigazolvány Igénylés nélkül" típusú igazolást kell kiadni a Hallgatói Adminisztrációs Központnak, ahol a gyakorlat helye felül megjelölésre kerül. Ehhez szükséges a gyakorlati hely megnevezése, címe – Neptunban vagy TO igazolással.

8.  A diákigazolványt félévente matricával érvényesíteni kell bárhol (1.félév: szeptember 1-március 31; 2.félév: február 1-október 31.)

DE HKSZK/HAK Ügyfélszolgálati Irodá(i)ban - 52/518 900/ mellék: 

  • Egyetem téri campus: Kossuth II. Kollégium, földszint – tel: 73974, 73975, 73972, 73976, 73967 
  • Böszörményi úti campus: Veres Péter Kollégium, fszt 16. – tel: 68102, 68103
  • Kassai úti campus: Ügyféliroda (Kancellári épület mellett) – tel: 73970, 73978
  • Hajdúböszörményi campus: Hajdúböszörmény, Désány István útca 1-9. – tel: 73968
  • Szolnoki campus: Szolnok, Tiszaliget sétány 14. – tel: 83101 vagy 56- 511 715 vagy 56/510 300/5506
  • ETK TO: Nyíregyháza, Sóstói út 2.

A köznevelési diákigazolvány érvényességi ideje alatt (október 31) ÚJ felsőoktatási igazolvány rendelendő, majd matricával érvényesíthető.
 

9. Elveszett diákigazolvány pótlása esetén

Ha a hallgatónak van a Neptunban aktív státuszú diákigazolványa, addig újat nem gyártanak le (hibára fut az igénylés). Ezért az új megrendelésekor az előző DE-s diákigazolványt visszavonását kérni kell a HAK-tól a hak@unideb.hu e-mail címen, a beállítások érdekében.
 
Hasznos információk:

Diákigazolvány igénylési folyamat

 

Legutóbbi frissítés: 2024. 02. 14. 13:31