- Az egyetemi elektronikus rendszerek és tanulmányi rendszer használatához szükséges regisztrációk menete:
- Hálózati azonosító elkészítése (Neptunkód és születési dátummal való belépés után hálózati azonosító és jelszó definiálása)
- Neptun első belépés (az 1. lépésben definiált hálózati azonosító és jelszó segítségével, valamint a kétfaktoros azonosítással)
- Unipass kártya igénylés (az 1. lépésben definiált hálózati azonosító és jelszó segítségével)
Segítség a regisztrációkhoz:
- Hálózati azonosító (eduID) készítése - https://portal.unideb.hu/hu/eduid/register)
- Az egyetemi elektronikus rendszerek használatához mindenkinek szüksége van egy hálózati azonosítóra (más néven eduID-re). Ez egy olyan felhasználónév, amelyet a felvételt követően mindenki saját magának regisztrálhat.
- A regisztrációhoz Neptunkód és születési dátum szükséges. (Minta Neptunkód (minta): A1B2C3 Jelszó (minta): xxxxxxxx (ez az Ön születési dátuma, pl. 1989.07.01 esetén 19890701)
- A hálózati azonosító szabadon megválasztható (kisbetűvel és/vagy számmal írva, valamint ne ütközzön már meglévő azonosítóval). A kiválasztáskor vegye figyelembe, hogy ez lesz az Ön - mindenki számára látható - azonosítója az egyetemi informatikai rendszerekben és hallgatói levelezési szolgáltatásban!
- A hálózati azonosító létrehozásával egyidejűleg létrejön a hallgató felhős fiókja a Microsoft 365 rendszerben, amely tartalmazza a hallgató hivatalos egyetemi email címét is eduid@mailbox.unideb.hu alakban. A beiratkozást követően az egyetem ezen a címen keresztül fogja tartani a kapcsolatot a hallgatóval, és minden hivatalos elektronikus értesítést ide fog küldeni.
- A felsőévesek a már meglévő hálózati azonosítójukkal és jelszavukkal tudják használni a Neptun rendszert, ez ugyanaz, amit eddig is használtak!
- Elfelejtett jelszó esetén: a https://eduid-manager.unideb.hu/hu oldalon kérhető egy rendszer által generált titkos kód, amit a rendszer csak a regisztráció során megadott "értesítési email címre" kiküld. A kóddal bejelentkezve változtathatja meg jelszavát. Amennyiben a megadott oldalon nem sikerül a jelszómódosítás a helpdesk@it.unideb.hu email címen vagy a 52-512900/66333-as melléken segítenek.
- Neptun (tanulmányi nyilvántartás – https://neptun.unideb.hu) használata
- A HAK külön e-mailben elküldi Önnek a Neptunkódot, mellyel hálózati azonosítót (eduID) kell először készítenie.
- A hálózati azonosító és a hozzá megadott jelszó segítségével beléphet a Neptun tanulmányi rendszerbe a https://neptun.unideb.hu címen, kétfaktoros azonosítással: Egy ideiglenes 6 számjegyű kód megadása is szükséges minden bejelentkezéskor, amelyet egy (okostelefonra/számítógépreletölthető) Authentikátor (Hitelesítő alkalmazás) generál. A következő linkre (https://neptun.unideb.hu/elso-lepesek-a-neptun-rendszer-hasznalatahoz) kattintva található az ehhez kapcsolódó útmutató (Kétfaktoros hitelesítés beállításe) és alatta a videós útmutatók linkje. Amennyiben kérdése merülne fel a funkció használatát, beállításait illetően, kérjük Neptunkódját feltüntetve jelezze az alábbi email címen: neptun@unideb.hu
- Belépést követően a hiányzó adatait pótolnia kell a “Saját adatok / Személyes adatok / Adatmódosítás menűpontban a beiratkozásig (adóazonosító jel, TAJ szám, bankszámlaszám, címek,..).
- A gyűjtőszámlás befizetéssel és visszautalással kapcsolatos információkat az alábbi linken találja: https://neptun.unideb.hu/hallgatok (Befizetési kötelezettségek teljesítése a Neptunban)
Legutóbbi frissítés:
2025. 07. 24. 20:05